Meer online bezoek Juridisch Loket

Getty Images


De website van het Juridisch Loket kreeg in 2014 2,4 miljoen unieke bezoekers. Een jaar eerder waren er minder dan twee miljoen unieke bezoekers. Rechtszoekenden gaan dus steeds vaker online op zoek naar een antwoord op een juridische vraag.

Dit blijkt uit het jaarverslag van het Juridisch Loket. De online bezoekers waren vooral geïnteresseerd in ‘persoon- en familierecht’ en ‘arbeid en ontslagrecht’. Echtscheiding, alimenatie en ontslag waren samen goed voor ongeveer veertig procent van alle vragen. Ook warn er veel vragen over online misstanden en signaleerde het Juridisch Loket problemen met onduidelijke websites waarbij klanten ongewild vastzaren an een abonnment.
Het aantal klantcontacten is in 2014 met tien procent gedaald tot ruim 870 duizend. Dit waren ruim 480 duizend unieke klanten. Deze dalende cijfers hebben te maken met de teruglopende subsidie.

Advocaten

Het Juridisch Loket heeft in 2014 minder mensen doorverwezen naar de advocatuur. Het aantal verwijzingen daalde met 2,3 procent tot 130 duizend.Het is voor het eerst sinds jaren dat het aantal verwijzingen  naar advocaten daalt. De meeste verwijzingen betreft klanten die eerst naar het Juridisch Loket gaan zodat zij een korting krijgen op de eigen bijdrage voor een advocaat.

Bron: www.juridischloket.nl

Auteur