Zorgverzekeraars geven dit jaar minder cadeaus en kortingen weg, vanwege de verlaagde premies.
In 2014 maken overstappers bij slechts enkele verzekeraars nog kans op het winnen van bijvoorbeeld een iPad of een fiets. Vooral dit type lokkertjes komt in 2014 minder voor. Door de lagere premies moeten zorgverzekeraars op andere punten zien te besparen. Naast het beperken van de keuzevrijheid, zien we nu dat er ook op het aanbieden van lokkertjes bezuinigd wordt.
In 2014 kiezen veel verzekeraars er bijvoorbeeld voor om alleen kortingen te geven op brillen en lenzen bij bepaalde opticiens. Dit is een korting die de verzekeraars niet veel geld kost. Deze korting is namelijk alleen maar geschikt voor mensen die een bril of lenzen dragen, daarmee is een groot gedeelte van de doelgroep al uitgesloten van dit ledenvoordeel. Daarnaast leggen verzekeraars de nadruk op hun service, bijvoorbeeld de mogelijkheid om gedurende het jaar aanvullende verzekering aan- en uit te zetten.
Korting
Een veelgebruikt lokkertje van zorgverzekeraars is om korting te geven op aanvullende verzekeringen. Let hierbij echter wel op dat dit ook misleidend kan zijn. Wanneer een bepaalde korting op aanvullende verzekeringen voor iedereen geldt, is de premie van zo’n aanvullend pakket in principe lager dan wordt voorgesteld. Toch maken zorgverzekeraars graag gebruik van het woord ‘korting’, omdat dit door consumenten aantrekkelijker kan worden gevonden.
Wilt u zelf zorgverzekeringen vergelijken?
Gebruik de vergelijker op PlusOnline en sluit direct af >>
- Zorgverzekering.net