Op vakantie in Kroatië hebben wij op het park van ons appartement, geen geld maar wel een bon uit de pinautomaat gehad. Ik heb direct de Rabo gewaarschuwd. Thuis bleek dat het geld, 266 euro, wel was afgeschreven. Wij hebben tien keer gebeld met de Rabobank en mijn man is drie keer wezen praten, maar we krijgen ons geld niet terug.
Ik voel me zo machteloos en bestolen en ga nooit meer pinnen in het buitenland. Wat zijn m’n rechten?
Veel banken hebben hier mee te maken. Ze kunnen hun rekeninghouders natuurlijk niet op hun blauwe ogen geloven en moeten dus bewijzen zien te vinden dat er geld is verdwenen. De procedure is dat de bank de betwiste opname naar Equens stuurt. Equens regelt het betalingsverkeer voor alle banken en gaat op onderzoek uit, in uw geval in Kroatië.
Bewijs
De organisatie zoekt bewijs dat het pinapparaat inderdaad geen geld heeft afgegeven. Als dat het geval is krijgt de klant het geld vergoed. De buitenlandse bank heeft maximaal 50 dagen om met het bewijs te komen.
Onderzoek afgerond
Uw tien telefoontjes en drie bezoekjes hebben inmiddels succes gehad. Een paar dagen nadat ik uw zaak met de Rabobank opnam, is het onderzoek naar uw betwisting afgerond. U heeft te weinig geld terug gekregen, het staat inmiddels weer op uw rekening, met een bloemetje!
- geldenrecht.nl