Wat zijn de regels rondom levering van een product?

Een aankoop via internet moet uiterlijk binnen dertig dagen - gerekend vanaf de dag van bestelling - zijn geleverd, tenzij de vertraging de verkoper niet kan worden aangerekend of het nakomen van de verplichting voor de verkoper onmogelijk is.

Als u met de verkoper een afspraak hebt gemaakt over de bezorging, dan moet hij zich daar ook aan houden. Het kan wel gebeuren dat de verkoper redenen heeft waarom hij zijn afspraak tot bezorging niet (tijdig) kan nakomen.

U kunt, voordat u stappen gaat ondernemen, navragen bij de verkoper wat er aan de hand is en kijken of het mogelijk is om een andere afspraak te maken.

Is het product niet beschikbaar, dan moet de verkoper daarover zo spoedig mogelijk berichten. U hebt dan recht op terugbetaling van uw geld, zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen nadat u door de verkoper op de hoogte bent gesteld.

Voorbeeldbrief overschrijden levertijd 

Wilt u bezwaar maken tegen het overschrijden van de levertijd, download dan hier onze gratis voorbeeldbrief

Geleverde product niet in orde?

U heeft recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat het gekochte product moet voldoen aan wat u ervan mocht verwachten. Lees hier meer over wat uw rechten zijn en wat u kunt doen als het product niet in orde is.

Bedenktijd

Weet u dat u in veel gevallen recht heeft op een bedenktijd? Hier leest u er meer over.

Meer informatie over kopen op internet

Aandachtspunten bij kopen op internet
Hoe kiest u een betrouwbare webwinkel?
Duidelijk bestelproces voorkomt nare verrassingen
Betalen op internet: hoe en hoe veilig is het?
Wat zijn de regels rondom levering van een product?
Weet u dat u recht heeft op 7 dagen bedenktijd?
Niet tevreden over het geleverde product?
Wat te doen als de problemen aanhouden?

Auteur 
Bron 
  • ConsuWijzer