Welk bedrijf is het meest klantvriendelijk?

Welk bedrijf wordt het meest klantvriendelijk? De top 10 is al bekend, maar de banken en de verzekeraars zijn de grote afwezigen.

Geen enkel kabel- , energie- of telecombedrijf zit bij de tien meest klantvriendelijke bedrijven. Dat blijkt uit de Top-Tien, die onderzoeksbedrijf MarketResponse heeft samengesteld van de bedrijven die hun klanten het meest best bedienen. Ruim 2500 consumenten kozen voor ANWB,  ASN-Bank, Bol.com, DA Drogisten, Etos, Gall & Gall, Hema, Ikea, Jumbo en Landal Greenparks. Zij komen in aanmerking voor de eretitel ‘meest klantvriendelijk bedrijf 2011.’

De uiteindelijke winnaar wordt op dinsdag 27 september  bekend gemaakt. De meeste bedrijven in de Top Tien gooien elk jaar hoge ogen. De laatste grootbank (Rabobank) is al enkele jaren geleden uit de top van meest klantvriendelijke bedrijven verdwenen.

Bij de jaarlijkse verkiezing staan positieve klantervaringen centraal. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens veel consumenten: het tijdig oplossen van fouten, een goede bereikbaarheid, het nakomen van beloftes en flexibiliteit. Klanten willen bovendien alleen worden benaderd met relevante informatie. ?Volgens directeur Wim Nieuwenhuijse van MarketResponse, neemt de klantvriendelijkheid in Nederland in alle sectoren toe. ,,Genomineerden liggen qua score dicht bij elkaar. Nieuw dit jaar is dat we ook meten hoe toegankelijk de Nederlandse bedrijven zijn voor vragen van de klant. Dat mag in sommige branches nog wel wat verbeteren."?Vorige winnaars zijn Jumbo Supermarkten (twee keer), Ikea en Landal GreenParks.

Auteur 
Bron 
  • geldenrecht.nl