Het is weer zover, de Black Friday aanbiedingen zijn er weer. Het Amerikaanse fenomeen is een aantal jaren geleden overgewaaid naar Nederland en blijft elk jaar maar groeien. Veel winkels laten de deals zelfs bijna een week doorlopen.
Steeds meer winkels strooien met mooie aanbiedingen en de consumenten houden er meer rekening mee dan voorgaande jaren. Zo lagen de zoekopdrachten op de term ‘Black Friday’ in 2015 op 250.000, vorig jaar lag dit aantal al op 675.000. De schatting is dat dit jaar de 1.000.000 doorbroken wordt.
Mediamarkt gaf al aan dat er online en in de fysieke winkels wel 10 keer zo veel mensen als normaal zijn. Coolblue geeft ook aan dat het voor hun één van de drukste dagen van het jaar is, zo zijn er hier zo'n 600 mensen aan het werk om de producten op tijd te laten vertrekken.
Black Friday wordt omarmd door de Nederlandse winkels en consumenten, maar waar komt het oorspronkelijk vandaan? En waarom heet het Black Friday? Dat leggen we uit in deze video!
- Emerce
- rtlz