Wie blijvend op energiekosten wil besparen, moet ieder jaar op zoek naar de voordeligste aanbieding. Eénmalig overstappen levert maar één jaar voordeel op. Toch blijven veel mensen het volgende jaar zitten bij hun nieuwe energieleverancier, die dan opeens veel duurder wordt. Herkenbaar? Dit zijn de meest voorkomende misverstanden
1. Na 1x overstappen zit je bij de goedkoopste en ben je klaar
Dit is hoe het vaak gaat. Je merkt dat de energierekening omhoog is gegaan en vraagt je af of dat niet goedkoper kan. Je gaat op zoek naar een voordelige aanbieder en vindt via een vergelijkingssite een fantastische aanbieding. Het scheelt maar liefst 300 euro per jaar! Je regelt de overstap en bent erg blij met je slimme actie. Wat was die vorige aanbieder een afzetter! En wat een mooie prijs heeft die nieuwe leverancier! Je bent zo tevreden dat je er niet bij stilstaat dat de nieuwe leverancier ook hogere, variabele tarieven heeft. En als je een eenjarig contract hebt afgesloten, ga je het jaar erna die hogere tarieven betalen. Daarmee zit je binnen de kortste keren weer op hetzelfde prijsniveau als bij de vorige leverancier. Een oplossing is ieder jaar overstappen. Plus Kostenservice regelt dat automatisch. Eenmalig aanmelden is voldoende.
2. Overstappen is moeilijk
Voor veel mensen is de drempel om over te stappen erg hoog. Vind je al die getallen op je energierekening al verwarrend genoeg? Duizelt het je al bij de afkorting kWh? Dan denk je misschien dat overstappen te moeilijk is. Daar is een oplossing voor. Je kunt het ook laten doen. Plus Kostenservice neemt je alles uit handen. Onderhandelen voor een lager tarief. Aanmelden bij een nieuwe leverancier. Het oude contract opzeggen. En dat ieder jaar weer.
3. Ik krijg een boete als ik overstap
Overstappen is alleen gunstig als je contract is afgelopen. Anders kun je een boete krijgen. Dat klopt. Maar die boete krijg je alleen als je tijdens de contractperiode opzegt. Veel mensen houden niet goed in de gaten wanneer hun contract is afgelopen. Uit angst voor een boete blijven ze langer bij hun aanbieder dan nodig is. En betalen daardoor onnodig te veel. Plus Kostenservice houdt wél in de gaten wanneer een contract afloopt. Pas dan regelt Plus Kostenservice de overstap, zodat je nooit een boete hoeft te betalen.
4. Ik moet mijn exacte verbruik weten om over te kunnen stappen
Op vergelijkingssites wordt vaak het exacte verbruik gevraagd. Dat moet je dan opzoeken op je energierekening, zowel het gasverbruik als het stroomverbruik. Misschien ben je bang dat je een te hoog maandbedrag moet gaan betalen als je je hierin vergist. Of een te laag maandbedrag, waardoor je later moet bijbetalen. Plus Kostenservice heeft alleen een geschat jaarverbruik nodig om het jaarvoordeel te berekenen dat je zou kunnen behalen met een overstap. Dat jaarvoordeel gaan de onderhandelaars er voor je uitslepen bij een nieuwe energieleverancier. Als je eenmaal bent aangemeld bij de nieuwe leverancier, kan die in een landelijk systeem zien hoeveel je verbruikt. Met het maandbedrag komt het dus wel goed.
5. Ik ben toch dit jaar al overgestapt?
Was dat dit jaar? Of vorig jaar? De tijd gaat vaak sneller dan je denkt. Veel mensen blijven daardoor onnodig lang bij een te dure leverancier. Een oplossing is de datum waarop je contract afloopt in je agenda te zetten. Of liever nog: een maand of twee eerder, zodat je tijd hebt om je te oriënteren op een nieuwe aanbieding. Wil je zeker weten dat je ieder jaar op tijd bent met een overstap? Gebruik dan de Plus Kostenservice. De specialisten van Plus Kostenservice zoeken het hele jaar door naar goede deals en zetten je over naar een goedkopere leverancier zodra je oude contract is afgelopen.
Ook meedoen?
Wil je ook moeiteloos besparen en ieder jaar minder betalen voor je energiekosten? Meld je dan aan op Plus Kostenservice. Je hoeft dan maar één keer te doen. Plus Kostenservice zorgt ervoor dat je ieder jaar een voordelig aanbod krijgt. Meer weten? Kijk voor alle details op pluskostenservice.nl.