De beste service ooit: uw reacties

Vrouwen op de werkvloer
Getty Images

Een keihard recht op goede service bestaat niet, maar als je het krijgt, is het onbetaalbaar. Daarom vroegen we u naar de Beste Service Ooit. Een greep uit de reacties.

Dit ervaren we als goede service

  1. Vriendelijk en behulpzaam personeel
  2. Oplossingsgericht meedenken
  3. Oplossingen bieden
  4. Deskundig personeel
  5. Snel reageren

Gouden tip

We waren al lang zelf aan het knoeien met een lastige lekkage. Uiteindelijk heb ik informatie ingewonnen bij installatiebedrijf Boerma-Hulsebos uit Winschoten. De telefoniste vroeg of we al een schadevaststelling hadden aangevraagd bij onze inboedel/ opstalverzekering. Meestal doet de verzekeraar dat gratis en soms lost die het probleem ook op. Dat hadden we nog niet gedaan en het bleek een gouden tip. Uit de gratis schadevaststelling bleek dat de lekkage gedekt was. De hele schade – inclusief de opsporing, betegeling van de badkamervloer en het afwerken van de wanden in de woonkamer – werd dankzij de tip volledig vergoed door de verzekering. Ik ben de naam van de telefoniste vergeten, maar ben haar nog steeds dankbaar.

Leendert van Achteren

Even tussendoor

Al jaren komen wij bij de Hyundai-garage in Amsterdam-Zuidoost. De heren aan de receptie zijn erg vriendelijk en behulpzaam: er wordt altijd direct gekeken en ook gerepareerd. Ik weet hoe vervelend het is als een ‘tussendoortje’ inbreuk maakt op een drukke agenda, maar dit wordt altijd met een glimlach en een grapje gedaan. 

José Leeuw

Er brandt weer een kaars

Op het graf van mijn man staat een kandelaar met een glazen cilinder erin om te voorkomen dat de gedenkkaars uitwaait. Dit glas is na zestien jaar stuk gegaan. Ik ben overal op zoek gegaan naar zo’n cilinderglas met de goede maat. Dit was nergens te vinden, waardoor de kaars steeds uitwaaide. Uiteindelijk vond ik via internet Flexinplex in Zevenaar: ik belde om te vragen wat ze voor mij konden betekenen. Een medewerker heeft mijn verhaal gehoord en zei dat hij mij terug zou bellen. Dat deed hij al na tien minuten. Flexinplex gaf aan dat ze de cilinder van plexiglas voor mij op maat gingen maken. De kosten heeft Flexinplex voor zijn rekening genomen. Tot mijn blijdschap en grote verrassing had ik de cilinder de volgende dag al in huis. Heerlijk dat er weer een kaars kan branden op het graf van mijn man. 

Lia Verhoeven

Zonder morren

Bij Voogt Tweewielers in Papendrecht maken ze altijd tijd. Of je nu voor de zoveelste keer komt omdat er een draadje loszit, het maakt niet uit. Hij rekent er niks voor en is altijd vriendelijk. 

Wilma Kok

Foutje, bedankt!

Voor ons tweejarige huwelijk wilde ik mijn man verrassen met een bezoekje aan Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee. In die tijd ging alles natuurlijk nog telefonisch en/of via de post, dus toen ik telefonisch de reservering maakte bij het hotel vroeg ik uitdrukkelijk om geen schriftelijke bevestiging te sturen. Helaas ging dit mis en kregen we een paar dagen later per post toch een bevestiging in de brievenbus. Mijn man zag de envelop en reageerde met een glimlach, waardoor ik ervan uitging dat hij de bevestiging gelezen had, maar dat hij mijn plezier van de verrassing niet wilde verpesten. Ik heb daarna teleurgesteld gebeld met Zuiderduin en de medewerkster van het hotel bood haar excuses aan en zei dat ze het goed zou maken bij het bezoek. Die belofte maakte ze meer dan waar, want na een heerlijke stranddag checkten we – toch nog tot verrassing van mijn man – in bij het hotel. 

Toen de receptioniste onze naam hoorde, riep ze de manager erbij. Ik dacht nog: voor een flesje wijn op de kamer hoeft de manager toch niet te komen. De manager liep met ons mee, we gingen naar de bovenste etage. Wat bleek: we kregen de bruidssuite aangeboden! Nog altijd kom ik elk jaar een paar keer in dit geweldige hotel, soms met onze dochter voor ons jaarlijkse uitje, maar vaak ook met mijn man voor een paar dagen in het mooie Egmond aan Zee.

AnneMarie Kort

Na acht jaar gratis ijs 

In 2016 ontving ik van onze gemeente als mantelzorg-compliment een cadeaubon van ijssalon Clevers. Maar wij wonen in Nederweert en daar is de prijswinnende ijssalon Florence gevestigd: waarom zouden we verder weg ijs gaan eten? De cadeaubon bleef dus liggen en na acht jaar was de bon behoorlijk verfomfaaid. Maar na een prachtige wandeling door Tienray eindigden we bij ijssalon Clevers. We haalden de cadeaubon uit de auto en vroegen aan de serveerster of we dit verfrommelde exemplaar nog konden inleveren. Geen enkel probleem! Heerlijk ijsje gegeten en gezellig praatje gemaakt. Eigenlijk raar dat we dit zo bijzonder vinden in deze tijd, maar ik heb er al de hele week een blij gevoel van. Niet om de waarde van de bon, die was vijf euro, maar de aandacht van de medewerksters heeft ons écht goed gedaan. Zo kan het dus ook! 

Mariëtte van Horik

Auteur