Bank stelt klant niet centraal

Getty Images


In 2015 zijn meer mensen tegelijkertijd klant bij verschillende financiële dienstverleners dan in 2014. Ook hebben meer klanten het gevoel dat banken en verzekeraars hun klanten minder centraal stellen.

Dat blijkt uit een consumentenonderzoek van Everest. Het aantal consumenten dat klant is bij meer dan één bank, is met twaalf procent gestegen ten opzicht van 2014. Het aantal respondenten dat zijn geld bij één bank heeft ondergebracht, is gedaald naar 43 procent. Daarnaast is zeventig procent klant bij twee of meer verzekeraars. Een jaar eerder was dat nog 58 procent.

Nummer

Het centraal stellen van de klant lukt nog niet erg in de financiële sector. Bijna de helft van de consumenten (42%) voelt zich een nummer bij banken en verzekeraars. Ongeveer evenveel mensen meent dat de financiële dienstverleners niet weet waar de klant behoefte aan heeft. Iets meer mensen (47 procent) vindt dat banken en verzekeraars de belangen van de consument niet op de eerste plaats zetten.

Bron: www.everest.nl

Auteur