Bij een iDeal-betaling via Mollie komt vanaf nu de naam van de webshop te staan. Tot op heden werd in plaats van de naam van de webwinkel alleen 'Stichting Mollie Payments' vermeld, met de naam van de webwinkel in de omschrijving. Dat leidde tot veel onduidelijkheid bij consumenten. Zij denken in eerste instantie dat er iets niet klopt, zodra ze een onbekende naam op hun bankafschrift zien staan.
Door de naam van de webwinkel te vermelden zal de consument de betaling gemakkelijker herkennen. Ook voor de webwinkel is het positief, want het verhoogt de zichtbaarheid. De Consumentenbond stelde eerder een meldpunt in over onbegrijpelijke namen op bankafschriften. Er kwamen meer dan honderd klachten binnen. De Tweede Kamer nam unaniem een motie aan die oproept tot transparantie.
Rabobank kondigde als eerste aan om direct de winkelnaam te tonen. Mollie volgt dit voorbeeld door samen te werken met Rabobank. Samen hebben Rabobank en Mollie een marktaandeel in het betalingsverkeer van meer dan 50 procent van alle webshops in Nederland. In totaal zijn er circa 378 miljoen online betalingen via iDeal per jaar. Rabobank is in gesprek met andere grote betaaldienstverleners om deze oplossing ook aan hun klanten aan te bieden.
- www.mollie.com/nl/news
- Rabobank