Je probeert geld op te nemen bij een pinautomaat, je voert de pincode in en kiest het gewenste bedrag. Maar opeens geeft de automaat een storing en krijg je geen geld. Wat nu?
Storing bij geldopname
Heb je gepind, maar geeft de automaat geen geld? Noteer dan de tijd, de plaats, het bedrag en het nummer dat op de geldautomaat staat. Neem eventueel een foto van de geldautomaat en bewaar het bonnetje wanneer je deze gekregen heeft.
Controleer eventueel of het geld is afgeschreven van jouw rekening, vaak worden storingen automatisch verwerkt. Is het geld wel afgeschreven of weet u dit niet zeker? Bel dan uw bank, daar kunnen ze een onderzoek starten. De geldautomaat houdt namelijk precies bij hoeveel geld erin zit en wat er is uitgegaan. Het kan tot zes weken duren tot het onderzoek is afgerond en u het geld weer op uw rekening heeft staan.
Geld vergeten
Gepind, maar heeft u het geld in de automaat laten zitten? Maar dit betekent niet meteen dat u het geld kwijt bent. Na een tijdje slikt de automaat het geld weer in. Bel uw bank en noteer alle gegevens van uw geldopname. Is het geld door een ander meegenomen, dan is het nog steeds geen verloren zaak. De meeste banken hebben camerabeveiliging. Het meenemen van dat geld is namelijk nog steeds diefstal, waarschuw bij diefstal ook de politie.
Storing bij geld storten
Gaat er iets mis bij het storten van geld? De meeste stortautomaten zitten bij een bankkantoor. Loop naar binnen en vraag een medewerker om hulp. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt u dezelfde stappen als bij een mislukte geldopname.
Kortom krijgt u geen geld of gaat er iets mis bij een storting, verzamel zoveel mogelijk gegevens en bel uw bank.
Bronnen: veiligbankieren.nl, financieel.infonu