Getty Images
Banken zien hun klanten het liefst gebruik maken van internet. Ouderenorganisatie KBO-Brabant wil die ontwikkeling voor ouderen keren en eist alternatieven.
Banken drijven hun klanten volgens ouderenorganisatie KBO-Brabant naar het internet. Ouderen die niet over internet beschikken moeten voor hun bankzaken zo noodgedwongen de hulp vragen van kinderen of bekenden. Die hulp is niet altijd in het belang van de ouderen zelf, ouderenmisbruik ligt op de loer en het knaagt aan de zelfstandigheid van de 65-plussers.
De ouderenbond KBO-Brabant (een afsplitsing van de Unie-KBO) eist dat de banken met alternatieven komen. Bankieren moet ook gewoon ouderwets met overschrijfkaarten kunnen. Op die manier kunnen ouderen zelf hun bankzaken blijven doen.
Uit onderzoek van Seniorweb blijkt dat 29 procent van de ouderen tussen 65 en 75 jaar geen internet gebruiken en dat bij de 75-plussers dat percentage nog hoger ligt.
De ouderenbond KBO-Brabant (een afsplitsing van de Unie-KBO) eist dat de banken met alternatieven komen. Bankieren moet ook gewoon ouderwets met overschrijfkaarten kunnen. Op die manier kunnen ouderen zelf hun bankzaken blijven doen.
Uit onderzoek van Seniorweb blijkt dat 29 procent van de ouderen tussen 65 en 75 jaar geen internet gebruiken en dat bij de 75-plussers dat percentage nog hoger ligt.