De Consumentenbond doet aan doelgroepen tegenwoordig! Kennelijk trekken ze met alleen de Consumentengids en de Geldgids niet (meer) genoeg lezers, dus maken ze nu aparte bladen voor specifieke groepen Nederlanders. Ergens vorig jaar kwamen ze al met Miss Perfect, een blad voor vrouwen van 30 – 55 jaar. Natuurlijk vol met tests, alleen op een andere manier gebracht.
De nieuwste telg in de CB-familie is het blad ‘Beste koop voor je kind’. Slim bedacht hoor, van de bond. Jonge ouders – en dan bedoelen we niet jong in leeftijd – zijn bijzonder gevoelig voor alles wat over (kleine) kinderen gaat. Het zou me dan ook verbazen als dit blad niet gaat lopen. Maar is het nou alleen een commercieel verhaal of hebben die jonge ouders er ook iets aan?
Het eerste nummer bevat tests van luiers, kinderwagens en kinderzitjes voor in de auto. Dat zijn wel items waar flink op te besparen valt! Alleen…dat wist u waarschijnlijk allang? Dat Pampers luiers duurder zijn dan die van Kruidvat. Welke zal er dan beter voor die billetjes zorgen?
Dat er grote prijsverschillen zitten tussen kinderwagens. De vraag is: wat moet dat ding kunnen?
En dat de nieuwste modellen autokinderzitjes altijd de hoofdprijs kosten. Waarom zou een model dat een paar jaar geleden het beste van het beste was, nu niet meer goed genoeg zijn?
Zou het door de hormonen komen? Stellen die een kindje verwachten, vooral bij de eerste, lijken het prijsbewust denken volledig te vergeten. Niets is te duur voor mijn baby, alleen het beste is goed genoeg. Daar gaan we weer, alsof het duurste altijd het beste is. Hele volksstammen denken dat ze voor hun kindje alles nieuw moeten kopen. Soms zelfs voor een volgende kindje wéér, ook al hebben ze alles nog staan.
Zal ik eens iets verklappen? Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt toen ik m’n oudste zoon kreeg. Heb ook alles nieuw aangeschaft, maar dan niet de duurste varianten. Marktplaats heb ik destijds niet eens overwogen! Had ook een automatische voorkeur voor Pampers, al zorgde ik wel dat ik die altijd ergens in de aanbieding kocht.
Hier komt er geen nieuwe baby meer. Zou dat wel zo zijn, dan ging het helemaal anders. Struinde ik lekker op zoek naar tweedehands koopjes. Zo’n lief klein babietje merkt er echt niets van of het in een peperdure of goedkope tweedehands wagen rondgereden wordt. Of de commode een krijgertje was of dat er veel geld voor is neergeteld. Als er maar een overvloed aan liefde en kusjes beschikbaar is!
- geldenrecht.nl