Bijna vier op de tien consumenten koopt eerder duurzame merken dan niet duurzame merken. Een even grote groep wil daarvoor ook wel iets meer betalen. Daaruit blijkt dat er ook in jaren van economische crisis een sterke vraag naar duurzame producten is.
Ook is het aantal mensen dat bewust bezig is met duurzaamheid de laatste 3 jaar gestegen. Dit blijkt uit het meest recente Duurzaamheidkompas, een onderzoek naar duurzaam consumentengedrag van Schuttelaar & Partners en MarketResponse. Dit resultaat is in lijn met andere onderzoeken waarin de omzet van duurzame producten al drie jaar een stijgende lijn laat zien.
Meer actie
Meer dan de helft van de ondervraagde consumenten heeft opgemerkt dat het aanbod van duurzaam voedsel in de supermarkt de afgelopen jaren is toegenomen. Ruim tweederde van de consumenten vindt het normaal dat supermarkten duurzame producten bieden. Veel consumenten waarderen het als bedrijven met reclameacties aandacht geven aan duurzaamheid.
Bron:
www.marketresponse.nl
- geldenrecht.nl