Zorgverzekeraars gaan dit jaar een hevige strijd met elkaar aan op vergelijkingssites. Maatschappijen willen met de beste prijs/kwaliteit-verhouding bovenaan in de resultaten van de vergelijkers komen.
Hierdoor blijven ze elkaar tot het laatst beconcurreren met wijzigingen in premies, kortingen en dekkingen. Anderzorg introduceerde om deze reden zelfs een nieuw aanvullend pakket: Budget. Consumenten, die steeds vaker gebruik maken van vergelijkingssites, profiteren hiervan.
Erik Hordijk, directeur van Verzekeringssite.nl: “We hebben nog niet eerder meegemaakt dat verzekeraars nog zoveel aanpassingen doen, nadat hun premies al bekend zijn gemaakt.”
Volgens Hordijk zijn consumenten massaal op zoek naar besparing via de vergelijkingssites: “Vorig jaar stapte 15% over via een vergelijkingssite. Dit jaar verwachten we meer. We zien in zoekmachines bijvoorbeeld al een stijging van 35% in het zoekgedrag naar de woorden ‘zorgverzekering vergelijken’.” Ook de uitstroom bij de werkgeverscollectiviteiten is de laatste jaren groter dan de instroom. Hordijk: “Dit impliceert dat werknemers steeds meer inzien dat ze mogelijk meer kunnen besparen als ze zelf, via een vergelijkingssite, een passende zorgverzekering met een scherpe premie uitzoeken”.
>>Vergelijk nu zorgverzekeringen en stap voor 31 december over
- geldenrecht.nl