Ook zo genoeg van de stroomverkopers aan de deur? U bent niet de enige.
Waarschijnlijk kent u het wel: zo’n verkoper aan de deur of aan de telefoon, die u wil overhalen om over te stappen naar een andere energiemaatschappij. Heel veel mensen vinden het behoorlijk irritant om op die manier benaderd te worden.
Vereniging Eigen Huis (VEH) heeft in samenwerking met vergelijkingssite Gaslicht.com een onderzoek gedaan naar de tevredenheid over energieleveranciers. Een onderzoek onder ruim 10.000 mensen. Nu heeft iedereen met energieleveranciers te maken, dus de deelnemers aan het onderzoek konden er ook echt iets over zeggen.
Van die 10.000 deelnemers is maar liefst tweederde in het afgelopen jaar ongevraagd benaderd om over te stappen. Vooral NUON, Oxxio, Eneco en Essent zijn druk bezig geweest met klantenwerving. Alleen wekt de manier waarop ze dat doen, behoorlijk vele irritatie op. Zo vindt 84% van de mensen het vervelend om een verkoper van een energiebedrijf aan de deur te krijgen. Ook telefonische benadering scoort hoog op de irritatieschaal: 75% heeft daar moeite mee.
Dit geldt vooral als men benaderd wordt door een andere maatschappij dan hun huidige energieleverancier. Maar ook bezoek en telefoon van het eigen energiebedrijf, bedoeld om aanbiedingen onder de aandacht te brengen, wordt door meer dan de helft van de klanten niet gewaardeerd.
Bovendien heeft het ook niet veel zin: we vertrouwen die verkopers helemaal niet! Bij telefonische informatie gelooft slechts 23% dat ze eerlijke en volledige informatie krijgen, en aan de deur is het nog erger…. maar 13% durft te vertrouwen op wat daar verteld wordt.
Kortom: we zijn met z’n allen helemaal niet te spreken over de verkoopmethoden van de energieleveranciers. Daarom gaat VEH de bedrijven dringend verzoeken te stoppen met het ongevraagd verkopen van contracten aan de deur of via de telefoon. Omdat de gemeten ontevredenheid en ergernis onacceptabel is. U kunt de tarieven veel beter en gemakkelijker online vergelijken.
Vereniging Eigen Huis (VEH) heeft in samenwerking met vergelijkingssite Gaslicht.com een onderzoek gedaan naar de tevredenheid over energieleveranciers. Een onderzoek onder ruim 10.000 mensen. Nu heeft iedereen met energieleveranciers te maken, dus de deelnemers aan het onderzoek konden er ook echt iets over zeggen.
Van die 10.000 deelnemers is maar liefst tweederde in het afgelopen jaar ongevraagd benaderd om over te stappen. Vooral NUON, Oxxio, Eneco en Essent zijn druk bezig geweest met klantenwerving. Alleen wekt de manier waarop ze dat doen, behoorlijk vele irritatie op. Zo vindt 84% van de mensen het vervelend om een verkoper van een energiebedrijf aan de deur te krijgen. Ook telefonische benadering scoort hoog op de irritatieschaal: 75% heeft daar moeite mee.
Dit geldt vooral als men benaderd wordt door een andere maatschappij dan hun huidige energieleverancier. Maar ook bezoek en telefoon van het eigen energiebedrijf, bedoeld om aanbiedingen onder de aandacht te brengen, wordt door meer dan de helft van de klanten niet gewaardeerd.
Bovendien heeft het ook niet veel zin: we vertrouwen die verkopers helemaal niet! Bij telefonische informatie gelooft slechts 23% dat ze eerlijke en volledige informatie krijgen, en aan de deur is het nog erger…. maar 13% durft te vertrouwen op wat daar verteld wordt.
Kortom: we zijn met z’n allen helemaal niet te spreken over de verkoopmethoden van de energieleveranciers. Daarom gaat VEH de bedrijven dringend verzoeken te stoppen met het ongevraagd verkopen van contracten aan de deur of via de telefoon. Omdat de gemeten ontevredenheid en ergernis onacceptabel is. U kunt de tarieven veel beter en gemakkelijker online vergelijken.
Bron
- GeldenRecht