De Consumentenbond heeft de Belastingtelefoon opnieuw een onvoldoende gegeven. Als u de informatielijn belt met een vraag, krijgt u nog steeds niet het juiste of een volledig antwoord, aldus de Consumentenbond.
Dit jaar krijgt de informatielijn het rapportcijfer 4. In november vorig jaar belden diverse ''Mysteryshoppers'' de informatielijn met vragen over van alles en nog wat rondom de belasting.
Complexe vragen
Het ministerie van Financiën kondigde eerder aan dat medewerkers een moeilijk vraag voortaan direct door zouden spelen naar een gespecialiseerde medewerker. Dit deden de medewerkers wel, maar wierp niet veel vruchten af.
Bij bijna 60% van de telefoontjes werden de bellers inderdaad door minstens twee mensen te woord gestaan. Deze aanpak werkte helaas ook niet, want zij kregen niet vaker het goede antwoord.
De Belastingdienst
Vorig jaar was het rapportcijfer van de informatielijn een 4,6 en beloofde de directuer van de telefoon dat complexe vragen voortaan vaker naar externe adviseurs zouden worden doorverwezen. De Belastingdienst is het niet eens met de Consumentenbond. ''Negen van de tien telefoontjes worden goed beantwoord'', aldus de fiscus in een reactie. ''We gaan kijken naar de resultaten om te zien waar we kunnen verbeteren.''
PlusBelastinggids
Antwoord op alle moeilijke vragen rondom uw belastingaangifte. De Plus Belastinggids editie 2016 kijkt verder dan alleen uw aangifte. Ook de AOW, huur- en zorgtoeslag komen aan bod. Zo krijgt u meer inzicht en grip op uw geld. Uit onderzoek van Plus Magazine blijkt dat de meeste mensen geld terugkrijgen. Vaak honderden euro's, soms zelfs duizenden! Klik hier voor de Plus Belastinggids 2016.
Lees alles over belastingen in onze belastingspecial
- Nu.nl